VERWATERD GELUID – Basecamp Games

VR_JeroenBosch

• Een magische compositie •
Je hoort ze wel, maar je ziet ze niet. Althans, niet met het blote oog. Je hebt een magische lens nodig om de fantastische waterinstrumenten, verscholen in de walkanten van de Dommel, te ontdekken. Kijk maar, door de verrekijker op de Wilhelminabrug. En zie hoe de wereld van Jheronimus naar het heden is gehaald.

Het team van Basecamp Games liet zich voor deze wonderlijke instrumenten inspireren door Jheronimus’ fantasie en vrijheid en de vreemde wezens in zijn Tuin der lusten. Hij verknoopte het surrealisme van vijfhonderd jaar geleden aan de techniek van nu. Het resultaat is een spectaculair spel met de werkelijkheid.

Verwaterd geluid vindt plaats op de kade (Wilhelminabrug); verdere instructies vind je aldaar.

VR_JeroenBosch Waterharp 2016_Verwaterd Geluid_Watertuba

In samenwerking met
Sophie Ansems (compositie en geluidssysteem), Marloes Reijnders (additionele interaction design), Harm van Dijk & Ruben Baghus (vormgeving en productie behuizing, Avans Hogeschool) en Peter van den Hurk & Bertus Rosier (begeleiding studenten, Avans Hogeschool) en ontwikkeld met ondersteuning van Muziek op de Dommel Eindhoven waar het werk ook te zien was.

Maker
Basecamp Games – website