Ga naar de inhoud

Met veel enthousiasme organiseren wij Bosch Parade. In de periode van de parade worden we bijgestaan door vele enthousiaste betrokken producenten, decorbouwers, vrijwilligers en communityleden. Lees hier meer informatie over het artistieke team.

Erik de Jong, zakelijk leider

Erik is een bevlogen verbinder, organisator van community-gedreven evenementen en initiator van vele creatieve concepten. Hij gebruikt zijn ervaring – opgeleid als architect en deeltijd community manager bij de Technische Universiteit Eindhoven – om Bosch Parade financieel en organisatorisch te realiseren. Erik bezit niet alleen een vooruitstrevende visie over Bosch Parade maar ook een grootse daadkracht waarmee hij in Den Bosch en ver daarbuiten veel teweeg weet te brengen. 

Miesjel van Gerwen, artistiek leider

Miesjel is multidisciplinair beeldend kunstenaar, ontwerper, optochtexpert en ontwikkelaar van kunstprojecten. Hij is als bedenker van het concept ‘kunstoptocht op het water’ al vanaf het allereerste begin in 2009 betrokken bij Bosch Parade. Hij zet zijn ervaring in om Bosch Parade toekomstbestendig te maken en deze ‘vaartocht van het ongerijmde’ naar een steeds hoger niveau te tillen.

Tessa van Helvoirt, officemanager & productieassistent

Tessa studeerde in 2020 af aan Avans Academie, Associate degree, Management. Na haar stage bij Bosch Parade in 2019 is zij toegetreden tot het team, sindsdien is ze onze onmisbare spin in het web. Ze ondersteunt de organisatie als officemanager en is vanaf 2022 ook betrokken als programma-productiemedewerker. Tessa slaat in die hoedanigheid dagelijks bruggen tussen artistieke wensen en praktische uitvoerbaarheid. Tessa weet van organiseren.

Stephan Grilis, hoofd productie

Stephan is gewend om complexe en omvangrijke producties op de rails (bij ons: op het water) te zetten en te houden. Als hoofd productie is hij verbonden aan onder andere Bevrijdingsfestival Brabant in ’s-Hertogenbosch, Van Gogh Brabant en aan circusfestival Circolo in Tilburg. Bij Bosch Parade is Stephan, net als het artistieke team, vanaf het eerste uur betrokken. Het organiseren van de productie van Bosch Parade is bij hem in zeer betrouwbare handen. 

Anneloes Ebing, vrijwilligerscoördinator

Anneloes is een organisatorisch en productioneel talent, bekend binnen culturele projecten in de regio en daarbuiten. Bij Bosch Parade werft en coördineert zij met verve de honderden vrijwilligers die op de waterkant actief zijn. Anneloes zorgt ervoor dat zowel onze bezoekers als alle vrijwilligers iedere keer weer een onvergetelijk mooie Bosch Parade mogen ervaren.

Miriam Alders, community manager

Miriam is een senior projectleider van evenementen met een maatschappelijk doel. Voor Bosch Parade verbindt ze kunstenaars met creatieven uit Den Bosch en omstreken. Samen creëren deze community’s nieuwe kunstprojecten voor Bosch Parade. Miriam is tevens verantwoordelijk voor het educatieprogramma. Leerlingen van het basis- en middelbaar onderwijs doen tijdens Bosch Parade nieuwe inzichten op en steken met onze kunstenaars de handen uit de mouwen in de Tuin der Lusten.

Dorien van den Hurk, hoofd marketing en communicatie

Strategische marketing- en communicatieadviseur met sterke voelsprieten voor trends en in bezit van een brede creatieve blik. Merkbeleving, daar wordt ze enthousiast van! Met de merkstrategie als basis werkt ze met haar team aan eigentijdse en prikkelende communicatiemiddelen die aandacht krijgen. Zij gelooft dat een betekenisvolle beleving dé sleutel vormt tot succesvolle communicatie.

Marieke Staps, communicatiemedewerker

Ontwerpen, organiseren en communiceren zijn expertises die bij Marieke altijd samenkomen. Als industrieel ontwerper studeerde ze af bij Design Academy Eindhoven, daarna was ze er jarenlang verantwoordelijk voor de organisatie van de Graduation Show. Als stylist en producent ontwerpt en organiseert Marieke al bijna vijftien jaar evenementen. Bij Bosch Parade is ze essentieel voor de totstandkoming van een succesvolle campagne en de communicatie met ons publiek.

Marc van Doornewaard, marketing medewerker

Tekstschrijver, redacteur, marketeer. Gepokt en gemazeld in de culturele sector (o.a. Verkadefabriek, Theaterfestival Boulevard, Panama Pictures) probeert hij bezoekers – in de breedte – te verleiden met kleurrijke teksten en creatieve campagnes. De pen is zijn instrument, de fantasie zijn brandstof, het plezier zijn boodschap.  

Lotte Mertens, content marketeer

Het gezicht achter de sociale mediakanalen van Bosch Parade is filmliefhebber en theaterwetenschapper Lotte Mertens. In haar vrije tijd struint ze filmhuizen, festivals en poppodia af op zoek naar nieuwe inspiratie. Op werkdagen creëert met veel creativiteit en liefde content voor Bosch Parade en andere opdrachtgevers in het culturele veld.

This site is registered on wpml.org as a development site.